Uprava carina je u septembru 2019. godine započela realizaciju projekta "Podrška Upravi carina u oblasti akciza" iz sredstava podrške EU(EUIF) koji je u završnoj fazi realizacije. Cilj Projekta je izrada nove aplikacije za akcize i implementacija u Carinski informacioni sistem. Aplikacija će se primjenjivati od 1. januara 2021. godine.
Zakonom o akcizama, koji je stupio na snagu 5. avgusta 2020. godine, uveden je institut Informacionog sistema za elektronsku razmjenu podataka o akcizama. U decembru 2020. usvojen je Pravilnik o bližem načinu funkcionisanja informacionog sistema za elektronsku razmjenu podataka o akcizama i postupku elektronske razmjene podataka o akcizama.
Uprava carina na svojoj internet stranici objavljuje korisnička uputstva, tehničku dokumentaciju i specifikaciju akciznih obrazaca. Upotreba informacionog sistema (besplatne web aplikacije) vrši se na osnovu autorizovanog digitalnog sertifikata. Akcizni obveznik može da ovlasti drugo lice koje posjeduje autorizovani digitalni sertifikat da u njegovo ime i za njegov račun može popunjavati i potpisivati naprednim elektronskim potpisom akcizne obrasce.
Novom aplikacijom, u web okruženju, akcizni obveznici će jednostavnije i brže ispunjavati zakonske obaveze. Aplikacija ima sledeće funkcionalnosti:
- Elektronsko podnošenje i prijem zahtjeva za upis u registar akciznih obveznika
- Elektronsko kreiranje i podnošenje mjesečnih specifikacija
- Elektronsko kreiranje i podnošenje mjesečnih izvještaja
- Elektronsko kreiranje i podnošenje mjesečnih obračuna akcize
- Evidencije kretanja akcizne robe
- Zahtjeve za povraćaj dijela plaćene akcize
Lista potvrđenih elektornskih obrazaca:
- Akcizni dokument
- OAKC-AL
- OAKC-ODP
- OAKC-MU
- AKC-P
- OAKC-C
- OA-TNGZ
- ZPDPA-2
- OAKC-GV
- ZPDPA-3
- EKUG
- AKC-OR
Korisnička uputstva, video materijale, kao i elektronske obrasce, možete preuzeti na sajtu ecarina.me.